'El Mundo Verde Travel' - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Remy Berg - WaarBenJij.nu 'El Mundo Verde Travel' - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Remy Berg - WaarBenJij.nu

'El Mundo Verde Travel'

Door: Remy.

Blijf op de hoogte en volg Remy

13 November 2011 | Bolivia, Sucre

Owkeej voor iedereen, jullie weten dat ik al 2,5 jaar bezig ben met de opzet van mijn tour agency!!! het is zo ver, we gaan beginnen, er moeten alleen nog een aantal kleine puntjes op de i gezet worden! De naam is LEGAAL!!!!! mijn tourbureau heet : 'El Mundo Verde Travel'.

Hier alvast een klein voorproefje op een heel bijzondere tour die jullie met mij kunnen gaan doen!!! Northern Tiquipaya Wildlife Reserve!
Ik verklap nog niet te veel, maar het is het paradijs op de wereld. D'orbigny, een Franse ondekkingsreiziger is naar dit gebied gestuurd om op onderzoek uit te gaan in 1830! Hij heeft een boek over Bolivia geschreven en met name over het gebied waar onze tour naartoe gaat! hij schreef: Als we op aarde het Eden (paradijs) vergeten en verloren zijn, heb ik het weer gevonden!
Ik werk samen en heb heel goed contact met de mensen die de lodge (foto) gebouwd hebben, en ga als ENIGE tourbureau tours organiseren naar dit gebied, dit om de wildlife en de omgeving niet te storen. In de directe omgeving woont niemand en wordt geregeerd door de beesten, zoals de Andes beer (Yukumari), Condor en vele diersoorten meer. Er zijn door biologen twee soorten nieuwe vogels aangetroffen en enkele nieuwe plantensoorten.
Condors vliegen een paar meter voor je hoofd voorbij. Boven bij de lodge op 3820 meter hoogte waar we overnachten en vandaaruit trektochten realiseren is het koud. vanhier uit heb je een fascinerend zicht op de Yungas, op de jungle, waar het warm is. (ik heb nog nooit zoiets ongelooflijks gezien)!!!
Het is niet te geloven, dit is het mooiste wat ik van Bolivia ken, de weg er naartoe is vreselijk, de slechtste weg die ik tot nu toe bereden heb, enkel toegankelijk met hele goede 4X4. Het hoogste punt waar we per auto langskomen is 4620 meter hoog.! Een groot avontuur dus!
Ik had een persoonlijke uitnodiging om het te gebied te bezoeken samen met de minister van Comunicatie van Bolivia! We zijn allemaal zeer enthousiast!

Na de trip zijn we met de minister naar Huari Pucara gegaan.
Dit is een indiaans dorp hoog in de Andes!!! Vanuit dit dorp kan een trip gedaan worden naar Rumi Plaza, rotstekeningen van meer dan 2000 jaar oud.
de Bolivianen vertelde me dat ik in dit gebied nergens een nog inheemser dorp zal vinden dan dit. Zo afgelegen en enkel levent van de aardappelen die ze telen, en op feest dagen lama.
We hebben er dus ook aardappel gegeten met Charque van lama, gedroogd lama vlees! Gerookt onder de grond met warme stenen, zoals ook de Incas dit deden!!!
ook speelde ze inheemse Boliviaanse muziek met de Andes fluiten wat kippenvel op de armen tovert, wat een fascinerend land...

deze muziek kan eventueel ook in een tour opgevoerd worden!!!

kijk goed naar de gezichten en neuzen van de dorpsbewoners!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! puur Andes!

groetjes en ik hoop jullie mee te mogen nemen naar Yunga Pampa Eco lodge.... ik zal jullie zeker niet teleurstellen!

p.s jullie sturen dit wel door naar de mensen die het interesant vinden he...

...er komen nog fotos aan wacht even A.U.B

'El Mundo Verde Travel'


  • 13 November 2011 - 20:14

    Engelenaartjes:

    whauw....geweldig dat het nu dan echt gaat gebeuren...ik hoop dat veel mensen er van gaan genieten samen met jou.helemaal te gek.veel geluk en sterkte. En wel uitkijken hè.....kuzzzzzzz uit engelen voor de hele familie

  • 13 November 2011 - 20:27

    Mozes/Gerben:

    Ge Fucking Weldig!! Maatje!! Wat ontzettend mooi!! Ik ben echt heel benieuw!! Stuur me maar vast een offerte gebasseerd op 2 a 3 personen!! Dikke knuffel en ga zo door!
    En sterkte met de rest!!
    Kunnen wij nog iets doen? Naams bekendheid creeén? Pols...

  • 13 November 2011 - 21:32

    Manon En Jeroen:

    Wauw super mooie foto's Remy! Daar willen wij zeker een keer naar toe :)!

  • 13 November 2011 - 21:45

    Papa En Mama:

    en wij willen ook mee wat geweldig zeg met zo'n condor dat moet toch wel heel apart zijn.
    kuzzz voor jullie

  • 14 November 2011 - 06:17

    Ingrid:

    Wat geweldig, nou dan eindelijk jouw droom in vervulling. Heel veel s6 en ik zal duimen dat je veel reizigers mee op pad kunt gaan nemen.
    Toi,toi,toi, lieve groetjes uit Rosmalen.
    Hans en Ingrid

  • 14 November 2011 - 07:48

    Carla:

    Wauw Remy,

    Wat gaaf. wat een unieke plek!
    ik ga het zeker doorvertellen aan reislustige vrienden.
    Wat een adembenemend uitzicht, cadeautje op mijn maandagochtend :)

    Dikke groet, Carla


  • 14 November 2011 - 08:28

    FLoske:

    Felicitados ancieno :P
    (ofwel, gefeliciteerd ouwe!)

  • 14 November 2011 - 19:26

    Andrés-Samaipata:

    Gefeliciteerd Remy en Malem ! Laat effe weten wanneer er een internetpagin bestaat.
    Andrés, Samaipata.

  • 15 November 2011 - 09:17

    Dilan, Maris& Evi:

    WAUW!! Super leuk dat het nu dan toch eindelijk gaat gebeuren!
    We gaan dit zeker even doorsturen naar onze vriendjes en vriendinnetjes..
    Echt kei leuk om dit te lezen!

  • 15 November 2011 - 21:56

    Jeroen:

    maatje,

    heel heel erg mooi. prachtige fotos. moet inderdaad wel een geweldig mooie ervaring geweest zijn dat geziente hebben en hopelijk nog veel vaker te kunnen gaan zien met je toekomstige gasten (die als je zo door gaat zeker komen gaan!!).

    un abrazo fuerte y mucho suerte,
    jeroen

  • 17 November 2011 - 12:14

    Yvonne:

    SUPER, fijn dat je droom uit gaat komen en hoop dat het goed gaat lopen, wel uitkijken hoor daar hoog in die bergen.
    Heel veel groetjes aan iedereen en een knuffel aan Christopher.

  • 19 November 2011 - 20:30

    Koen:

    Hey maatje!

    Ik kan de naam hier onder de backpackers al een beetje verspreiden, als je wil, heb wel info nodig hoe mensen je kunnen bereiken! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Sucre

Mijn eerste reis

Het grote avontuur, de grote droom wordt werkelijkheid....

Recente Reisverslagen:

23 November 2011

Fernando Claros Herbas

13 November 2011

'El Mundo Verde Travel'

22 September 2011

veel aan de hand.

20 September 2011

Vreemde verschillen

08 Augustus 2011

WAMBERG
Remy

de Cerro Tunari (5035m), mijn thuisbasis in Cochabamba Bolivia,.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1378
Totaal aantal bezoekers 135258

Voorgaande reizen:

22 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: