wat een tijd om nooit te vergeten..... - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Remy Berg - WaarBenJij.nu wat een tijd om nooit te vergeten..... - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Remy Berg - WaarBenJij.nu

wat een tijd om nooit te vergeten.....

Door: Remy.

Blijf op de hoogte en volg Remy

22 Januari 2010 | Bolivia, Cochabamba

Lieve lieve lieve mensen,

Hoe gaat het in het koude Nederland? Dat kan ik nu ook aan mijn maatjes Jeroen en Bart vragen want die zitten momenteel ook aan de andere kant van de wereld, wat voel ik me toch ¨alleen op de wereld¨ nu haha.......
Wat is het ongelooflijk vreemd, wat moeten we weer afkicken na 5 weken doorgebracht te hebben met mijn ouders. We hebben een droomtijd gehad, we hebben genoten, we hebben gelachen, we hebben gehuild.
We hebben er werkelijkwaar alles uitgehaald, we zijn naar de jungle geweest, we hebben de grootste incaruines van Bolivia bezocht met een geweldige waterval, we zijn een 80 meter hoge incabrug overgestoken (respect mama), we hebben lekker gegeten, we hebben samen kerst en oud en nieuw gevierd. En wat ook heel erg belangrijk was was dat ze er bij waren bij onze bruiloft. Dat was weer een dag om nooit te vergeten, er waren een aantal vrienden uit Nederland aanwezig wat het feest helemaal compleet maakte. We hielden het feest gewoon bij ons in de tuin, we wonen zo mooi dat we snel die beslissing genomen hadden. Lekker buiten in de tuin, omringd door fruitbomen en beschermd door een machtig gebergte!
Het was een mooie dag, we hielden het wonderbaarlijk droog, hebben een miniconcert gekregen van de oom van Malem op de Charango (Tipisch Boliviaans snaarinstrument), en hebben doorgefeest tot 03:00uur in de morgen! Wauw, wat een feest was dat, kreeg van meerdere vrienden te horen dat ze een moeilijke ochtend gehad hadden, net als ik
Nu zijn we dus Don Remy, en Doña Malem.
Bartje bedankt dat je mijn getuige was jonge!
Nog even terugkomend op het bezoek van mijn ouders, ze hadden het gevoel dat vele bezoekers hebben, ze begrepen er niets van, vanaf het eerste moment dat ze Bolivia in waren hebben ze totdat ze vertrokken zijn geen heimwee naar niets of niemand gehad, alleen genoten genoten en genoten. Bedankt paps en mams, bedankt voor deze mooie momenten samen. Het is altijd klote om elkaar weer achter te moeten laten, maar ik denk wel dat we op deze manier veel meer waarde aan elkaar hechten en dubbel van de momenten genieten dat we samen zijn, maar het blijft moeilijk natuurlijk.
We hebben nu het volgende vooruitzicht dat heeeeel waarschijnlijk mijn broertje en misschien zijn vriendinnetje Manon deze kant op komen...we zullen zien!
Het bezoek van Harmen en Guido was ook heel erg gaaf, we hebben niet veel tijd gehad om echt goed bij te lullen, maar ja we hebben elkaar weer een stevige knuffel kunnen geven. Ook Koentje en Tascha zijn nog langsgeweest en hebben een aantal gezellige daagjes bij de familie van malem doorgebracht, lekker kampvuurtje, Xavier Ruddje, en genieten van de vriedschap. Ook zij zijn ondertussen weer naar Nederland vertrokken!
Met de BABY gaat alles super goed, we kunnen er allebei met onze pet niet bij, we wisten dat een baby wel eens kan trappen in de buik, maar wat wij hier meemaken is echt niet normaal joh. Constant beweging, niet alleen om te voelen maar zelfs om met het blote oog te zien bewegen in de buik. (als het maar geen gevaarlijke kickboxer wordt)....
Verder ga ik verder met het werk waar ik begonnen ben, ik blijf in de achterstandswijk aan het werk, er hebben enkel wel een aantal grote veranderingen plaatsgehad! Zo blijft geen van mijn colega´s er werken, en komen we onder gezag te staan van een Canadese organisatie. Die organisatie heet CHALICE, en werkt in Afrika, Azie, en Zuid amerika. Het is te vergelijken met PLAN en UNICEF. We gaan ons nu enkel en alleen richten op de aller armste kinderen van de wijken, de kinderen komen onder toezicht te staan in Canada en krijgen een soort verantwoordelijk gezin in Canada waar ze door gesponsord gaan worden, en mee gaan communiceren. Ik ben benieuwd waar het op uit gaat draaien, het is wel een hele grote sprong vooruit, van super amaturistisch naar heel erg officeel, maar ik heb er alle hoop in!
Van de week ben ik ook een tourbureau ingelopen. Dat blijft een droom van me om met touristen Bolivia in te duiken. Ik zeg daar binnen: ik heb interesse om zelf over een tijd iets op te zetten, maar heb natuurlijk wel enige ervaring nodig, hebben jullie niet iemand nodig? De eigenaar van het tourbureau was buitengewoon enthoustiast en we hebben 20 minuten zitten kletsen. Hij vertelde me dat er af en toe wel Nederlandse touristen een tour kwamen boeken. Hij heeft mijn huisnummer en mobiel nummer genoteerd en zij dat hij zou bellen als hij me nodig had! Ik ben benieuwd , in het weekend een keer met touristen naar de incaruines, ik wacht af!!!!!!!!
Verder even een paar feitjes op een rijtje van de laatste maand, de aarde heeft een aantal kleine (en grote), berichtjes aan de mensheid gegeven:
- Er waren zware overstromingen in Bolivia, in de streken Chapare en Beni, dat zijn junglegebieden. Ook slachtoffers.
- Elders watertekort in Bolivia en mislukte oogsten.
- Er is een TORNADO in Bolivia geweest, in El Alto, ik heb er de beelden van gezien!
- Er is een temperatuur record in La Paz geweest!
- De zware aardbeving in HAITI.
- Tweede aardbeving HAITI op woensdag van 6.1.
- Zware sneeuwval in Europa.
- Zware regenval en overlast in de U.S.A, mensen geevacueerd.
- Aardbeving langs de kust van Argentinie.
- Aardbeving bij de Kaaiman eilanden.


Verder doe ik de warme groetjes aan iedereen in Nederland, nogmaals bedankt voor alle lieve kaartjes, brieven en babyspulletjes van jullie.

Ik wil de vader van Jeroen heel veel sterkte wensen!!!!!


Dikke warme knuffel voor iedereen, heel veel liefs en tot heel snel.......


Remy, Malem en het babytje.

  • 22 Januari 2010 - 16:12

    Mama:

    hoi remy malem en bebe.
    ook wij hebben het geweldig gevonden ,maar dat hoef ik jullie niet meer te vertellen.
    wij missen jullie ook vreselijk.
    maar we gaan gewoon weer sparen voor een nieuw ticket. en dan komen we ons kleinkind bewonderen.
    wat een geweldige ervaring om het zo te zien bewegen.
    ik had het vorige week ook al kunnen voelen.
    helemaal geweldig.
    wij missen jullie en houden heel veel van jullie.
    het zijn weken geweest die we nooit meer zullen vergeten.
    dikke kuzzzz mama

  • 22 Januari 2010 - 16:21

    Bart:

    Inderdaad weer een erg bijzondere tijd geweest voor veel mensen de afgelopen tijd. En zo zie je maar dat tussen al die natuurrampen die wij over onszelf heen roepen ook nog prachtige dingen plaats vinden die mensen nooit meer vergeten!

    Remy maat, ik ga je heel erg snel weer zien man!

    Abrazo de Bart!

  • 22 Januari 2010 - 16:39

    Magda:

    Hoi lieve Remi,,
    Wat een super verslag weer van jou.
    Fijn dat jullie zo`n geweldige tijd hebben gehad met elkaar.Ik ben blij dat je je ouders het land hebt kunnen laten zien waar je zo gelukkig bent.Natuurlijk is het gemis er, maar als jullie gelukkig zijn maakt het veel goed weet ik uit ervaring.
    Wij genieten ontzettend van Jeroen,,, het is weer als vanouds, ons chaotisch manneke die overal tegelijk mee bezig is haha.
    Veel liefs voor malem en succes met de zwangerschap.Het is een prachtige ervaring om julli kleintje zo te voelen.Ik weet het nog als de dag van gister.
    Als ik toen geweten had wat ik nu weet had ik hem voor altijd in mn buik gehouden,,, grapje hoor.
    XXX van ons en met Moos gaat het langzaamaan beter hoor.Komt allemaal goed.

  • 22 Januari 2010 - 16:46

    Je Broertje:

    hoi iedereen daar!

    Het is mooi hoe je schrijft over de tijd met papa en mama.De foto's die ze hebben gemaakt zijn super indrukwekkend en maken mij super nieuwschierig!! mama en papa blijven maar vertellen over de ervaringen die ze op hebben gedaan, super leuk natuurlijk! fijn om te horen dat de baby zo levendig is, mss wordt het wel een goede voetballer!!
    geniet van het leven met elkaar!! xoxox tot snel ;)

  • 22 Januari 2010 - 18:22

    Marc :

    May you be happy
    May you be healthy
    May you be safe
    May you be at peace..

    and enjoy every moment of it!

  • 22 Januari 2010 - 21:35

    Ylonka:

    lieve,lieve,lieve remy,malem en babytje.Geweldig die verhalen van remko en yolanda.Ook hier weer een emotioneel weerzien,goh we hebben wat afgejankt de laatste tijd,hahaha...
    Maar al die verhalen hebben ons wel heel nieuwsgierig gemaakt naar "jullie" land.Misschien wel zo nieuwsgierig dat we zelf ook eens komen kijken.....Wie weet....als we het allemaal geregeld krijgen zie je ons ook in december....spannend hoor.Verder is het kei gaaf he om zo je babytje te zien en voelen bewegen.Ik weet wel dat ik dat ook heel gaaf vond,en me erg leeg voelde na de bevalling...
    Geniet nog maar van je vele herinneringen met je ouders en van elkaar.
    dikke kuzzzzz hier uit het koude engelen.xxxxxx

  • 23 Januari 2010 - 06:34

    Ingrid:

    Geweldig Remy, wat een mooi verslag weer. Ik kan me voorstellen dat het zowel voor jullie als voor Rosmalen afkicken is nu. Wat een fijne weken hebben jullie gehad! Maar er volgen er zeker meer hoor!!!En inderdaad wat alle moeders vinden, een super ervaring zo'n bewegend baby'tje. Lieve groetjes van ons.
    Ingrid

  • 23 Januari 2010 - 11:47

    GUIDO :

    bedankt maatje voor jullie gastvrijheid en het warme onthaal van jou schoon familie we hebben zeker genoten man egt top thanks zal dit niet zo snel vergeten

  • 23 Januari 2010 - 15:39

    Erik:

    ederom een gaaf verslag Remy, als je later nog een uitgever zoekt voor het boek wat je ooit maar onvermijdelijk gaat schrijven dan help ik je daar graag bij. Wens Malem veel succes met de zwangerschap de komende tijd en we houden de site in de gaten!

  • 23 Januari 2010 - 16:51

    Marion:

    Och jongen toch, wat maak je toch veel mee, en afscheid nemen is altijd heftig maar deze mooie weken neemt niemand jullie meer af!!!Fijn dat het zo goed gaat met Malem en de baby. Zo'n zwangerschap is zo bijzonder dat vergeet je nooit meer. En wat jij schrijft over wat er allemaal met de wereld gebeurd klopt en dat zijn zeker pittige waarschuwingen dat we met z'n allen niet goed bezig zijn. Zolang we ons daar bewust van zijn en daar ook daadwerkelijk naar leven moeten we er maar het beste van hopen, meer kun je niet doen. Nou lieve schat ga door met al je dromen te verwezelijken en met je kindjes ben je al zo goed bezig en wat fijn dat jullie nu hulp krijgen van zo'n goede organisatie. Heel veel liefs ook voor Malem. Dikke kus!!!!

  • 24 Januari 2010 - 12:15

    Yvonne:

    Geweldig de verhalen en de foto's die ik gehoort en gezien heb, ze raken niet uitgepraat.
    Ze hebben zo veel gezien en meegemaakt dat het nog wel enige tijd zal duren voor andere gesprekstof. Ik ben wel blij dat ze weer terug zijn want 5 weken was wel erg lang.
    Je verhaal is weer geweldig. Succes met alles en zeker met de zwangerschap van Malem, iedereen is erg benieuwd wat het gaat worden.
    Kuzzzz en knuffel aan iedereen wederom vanuit een wit Werkendam.


  • 25 Januari 2010 - 10:15

    Carla:

    Hé Remy,

    Wat maak je toch een bijzondere tijd mee. Jij geniet en ik geniet mee op een afstandje.
    Wens jou,Malem en jullie kleine wondertje, alle geluk van de wereld!
    Ik blijf jullie volgen.

    Leef en blijf genieten,

    Carla (kw1c)

  • 07 Februari 2010 - 19:42

    Fenna:

    hee, sorry voor de late reactie maar het is weer een super verhaal... het grootste gedeelte van de zwangerschap zit er nu op toch? fijn dat het allemaal goed gaat...
    ik blijf je volgen
    trouwens die feitjes uit bolivia zijn ook altijd om te lezen....

    lieve groetjes aan Malem, en je maatjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Cochabamba

Mijn eerste reis

Het grote avontuur, de grote droom wordt werkelijkheid....

Recente Reisverslagen:

23 November 2011

Fernando Claros Herbas

13 November 2011

'El Mundo Verde Travel'

22 September 2011

veel aan de hand.

20 September 2011

Vreemde verschillen

08 Augustus 2011

WAMBERG
Remy

de Cerro Tunari (5035m), mijn thuisbasis in Cochabamba Bolivia,.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 135376

Voorgaande reizen:

22 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: