grote uitdaging!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Remy Berg - WaarBenJij.nu grote uitdaging!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Remy Berg - WaarBenJij.nu

grote uitdaging!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Door: Remy.

Blijf op de hoogte en volg Remy

16 April 2011 | Bolivia, Cochabamba

jaaaaaaa daar komt weer een mooie uitdaging aan. zo lang ik Cochabamba ken heb ik een grote passie, DE BERGEN. ik ben zo helemaal gek van het gebergte hier. paar keer trektochten gemaakt met mijn maatjes Bart en Jeroen, praat er altijd over, kijk er altijd naar. we wonen hier omringt door de Cordillera de Tunari, (het Tunari gebergte).
dit gebergte is ongelooflijk mooi, en met als uitdaging de hoogste berg van centraal Bolivia, de ´TUNARI´. deze berg is 5035 meter hoog.(al gaan er geruchten dat hij 5.200 meter hoog is) ,altijd mooi om te vertellen dat dit al hoger is dan de hoogste berg van West-Europa, de ´Mont Blanc´ is 4810 meter hoog!
altijd heb ik de droom gehad deze berg te beklimmen, om te zien wat daar boven is. (er worden zeefossielen gevonden op de top, van de tijd dat dit land onder zee niveau lag).
Deze droom gaat nu uitkomen: de 23e April vertrek ik met mijn Gids (alpinist), en een vriend van mijn fitness naar het startpunt aan de Noordkant van de berg. we lopen naar de top op 5035 meter hoogte, en bezoeken een aantal cristalheldere meren onderweg! Daar aangekomen is er geen tijd meer om vervoer terug naar de stad te hebben (want er is niks niks niks),dus overnachten we een nacht op de top. (heb het weerbericht in de gaten gehouden en op 3500 meter hoogte vriest het 3 graden! en ligt er sneeuw.
de volgende dag vroeg vervolgen we onze tocht, en dalen af via de Zuid kant. op internet heb ik een verhaal gevonden van kerels die dachten dat ze ervaren Alpinisten waren maar die de beklimming via de Zuid Kant heel erg pittig vonden, moeilijker dan andere hogere bergen in Bolivia zoals de Huayna Potosi in la Paz! Maar niet gevreest, voor zover ik weet ga ik niet Klimmen, maar dalen we weer te voet af naar de voet van de berg.
ik heb nog telefonisch contact gehad met mijn gids, en die vertelde me dat hij de afgelopen dagen boven was voor zijn werk, PRACHTIG ligt het gebergte erbij, veel sneeuw, veel bloemen in de bloei, en hij heeft heel veel beesten gezien, (Condor, vossen, lamas etc). ook kun je als het een heldere dag betreft de Cordillera Real zien liggen in La Paz, met als hoogte punt de Illimani (6.462 meter hoog).

ik ben benieuwd, ik zal ook een paar fotos plaatsen zodat jullie een beetje een beeld hebben van wat het inhoud.

dikke knuffels vanuit hier. ook van Christopher en Malemcita....

  • 17 April 2011 - 05:34

    Ingrid:

    Waauw Remy, dat klinkt inderdaad als een uitdaging. Dat kunnen we ons hier niet voorstellen...knap hoor!
    Liefs van ons.

  • 17 April 2011 - 07:10

    Harmen Van Heist:

    Vet Vet Vet!!! Dat wordt een mooie pasen!
    Wij liggen weer op de camping waar jij een jaar of 3 of 4 geleden ook in de sneeuw lag tijdens paaspop!
    Heb je speciaal voor deze klim getraind?
    Succes amigo! Hoop dat je de condor over ziet vliegen!! Had graag meegegaan!!
    Besito!!

  • 17 April 2011 - 08:23

    Arthur:

    Hey Remy,

    Fijn weer een berichtje te krijgen uit Bolivia !!! Kei gaaf dat je ook weer naar Nederland komt !!!

    Maar eerst een mooie uitdaging, het lijkt me een kei gave trip te worden.
    Blijf alert in de bergen en we zien je foto's met spanning tegemoet.

    Klim ze en tot gauw !!!!

    Groetjes aan Malem en Christopher

  • 17 April 2011 - 12:02

    Guido :

    Heel veel succes man.

    Zo hebben we allemaal een uitdaging ik weer studeren na 7 jaar jij the top of the world verkennen heel vet. and be safe man.
    zodat als je weer in NL komt een heerlijk hertog jannetje voor je klaar staat...

    Groetjes aan malem en christopher

  • 17 April 2011 - 13:30

    Corné En Marion:

    Ja dit is echt weer iets voor jou hoor, ga je wel heel erg goed uitkijken? Heel veel succes en geniet ervan. Liefs ook voor Malem en Christopher.

  • 17 April 2011 - 15:43

    Engelenaartjes:

    Geweldig voor je....dit is wat je altijd al wilde,waar je het in december ook over hebt gehad....je grote droom.....Ik hoop dat je uitkijkt en weer heelhuids beneden komt....En hoe is Malem eronder???? Die was er toch niet zo happy mee dat je dit wilde doen????? Nou geniet er maar van en we zien je foto's en verhalen weer tegemoet.dikke kuzzzz aan jullie allemaal.....

  • 17 April 2011 - 17:05

    Gerben/Moises:

    Hej broeder!!

    Je kan je een hoop energie besparen!!
    Je hoeft die berg niet op!

    Je kan op de foto's al zien hoe het er daasr boven uit ziet ;) Hahahaha

    Kerel geniet ervan maar let op je pas jongen! Luister naar je lichaam!

    Voorzichtig!
    Als ik dadelijk die kleine van jou moet opvoeden, dat word dan natguurlijk helmaal niets met die jonge!! :)

    Geniet ervan broeder!

    Doe pacha mama de groetjes van mij als je daar boven staat!

    POLS

  • 19 April 2011 - 15:59

    Fenna:

    wat een super vooruitzicht, ik hoor je het al bijna enthousiast vertellen!

    nog even reageren op je vorige bericht.. wat gaaaf dat jullie naar nederland komen... echt jammer dat je niet bij de reunie kunt zijn maargoed...

    jij veel succes en plezier met lopen/klimmen

    kus Fenna
    ps. ook voor malem en chris
    p.p.s ik heb de film gezien van ons avontuur in 2006.... haha broekies!!

  • 23 April 2011 - 15:57

    Esposa:

    Flaquito te extraño mucho, Dios esta cuidandolos de eso estoy segura :)
    te amo mucho...
    malem y christopher

  • 26 April 2011 - 13:41

    Yvonne:

    Kan nu pas reageren op je verhaal, mijn pc was weg ter reparatie, en ben je nu al onderweg naar het grote avontuur. Veel plezier en wel oppassen op deze uitdaging.
    Kuz en knuffel aan Malem en Christopher en groetjes aan je familie.
    Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Cochabamba

Mijn eerste reis

Het grote avontuur, de grote droom wordt werkelijkheid....

Recente Reisverslagen:

23 November 2011

Fernando Claros Herbas

13 November 2011

'El Mundo Verde Travel'

22 September 2011

veel aan de hand.

20 September 2011

Vreemde verschillen

08 Augustus 2011

WAMBERG
Remy

de Cerro Tunari (5035m), mijn thuisbasis in Cochabamba Bolivia,.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 135375

Voorgaande reizen:

22 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: