Tarija - Reisverslag uit Tarija, Bolivia van Remy Berg - WaarBenJij.nu Tarija - Reisverslag uit Tarija, Bolivia van Remy Berg - WaarBenJij.nu

Tarija

Door: Remy.

Blijf op de hoogte en volg Remy

05 Juni 2011 | Bolivia, Tarija

dit reis verslag zou eigenlijk veel en veel langer moeten zijn, maar eigenlijk heb ik nu niet zo veel zin om te schrijven. Christopher slaapt, Malemcita is op de kamer....we hebben een geweldige reis achter de rug, we zijn naar Tarija geweest op bezoek bij een tante van malem. Tarija ligt in het uiterste zuiden van het land tegen de Argentijnse grens, en is een heel ander Bolivia dan dat iedereen gewent is. dit is het wilde westen, paarden,. mannen met hoeden, de panfluit kennen ze hier niet, hier spelen ze op koeiehorens, en violen, laat ik jullie horen als ik in Nederland ben. maar goed het was dus een verrassend mooie reis, we zijn er in 2009 ook al eens geweest maar niet zo veel gezien als deze keer. christopher heeft ook echt reizigersbloed, hij is zo rustig en kijkt in de lucht naar de gieren en roofvogels. Tarija, vanaf het dak van het huis van de tante van Malem kijk ik uit over de Cuesta de Sama een gigantisch gebergte, en ik zie grote gieren, en af en toe ja hoor (zonder te lullen), komt de grootste roofvogel van de wereld de CONDOR er tussendoor gevlogen. het is echt als ik met mijn verrekijker kijk een klein sportvliegtuigje dat je volgt, niet te geloven zo machtig. maar goed, ik had dus geen zin om te schrijven. maar we hebben een boerderij van een Belg uit de familie bezocht, die kerel is Archeoloog en woont met zijn kindjes en vrouw op het platteland van tarija, tussen het gebergte, vlakbij de CONDORVALLEI. heeeeel mooi!! lekker gebarbequed en van de Boliviaanse wijn uit de tarija streek (wat tot de beste wijnen ter wereld gerekend word, en het hoogst bereid ter wereld). we hebben nog een meer bezocht waar we kreeftjes gegeten hebben., waar het weer stikte van de gieren die heel dicht bij vlogen! en we hebben een rivier gezien tussen twee gebergte in!

mooie reis, Christopher weer een ervaring rijker haha.

Tarija is mooi, geen vervuiling, rustig, mooie natuur, mooie mensen, mooie muziek.

het belangrijkste van deze tekst is dat ik wil zeggen dat jullie geen mails meer naar mijn HOTMAIL moeten sturen. die is geblokkeerd namelijk! stuur alles naar REMYVDBERG@GMAIL.COM aub.

tot heel snel iedereen!!!!!!!!!!!

dikke kuss van ons drietjes.

  • 06 Juni 2011 - 07:57

    Mama:

    geweldig wat ben ik toch trots op jullie.en wat een mooie foto's
    love you.
    hasta pronto. besos

  • 06 Juni 2011 - 08:50

    Corné En Marion:

    Wat ontzettend grappig, heb je een tante helemaal in Bolivia heet ze WILMA. Maar wat een mooie foto's weer, wat een prachtig land. En natuurlijk heeft Christopher reizigersbloed dat zit nu eenmaal in de genen. Geweldig toch. Vinden het super om jullie snel echt te zien, alvast een hele goeie reis en tot snel. Veel liefs voor jullie alle drie.

  • 06 Juni 2011 - 09:39

    Engelenaartjes:

    hallo reizigers....het ziet er weer allemaal erg mooi uit...En wat een geweldige knul is christopher toch,dat hij alles zo mooi vind en zo lief is...Mooie foto's hoor.Tot over een dag of 10.....we tellen af.....kuzzzzzzzzzzz

  • 06 Juni 2011 - 20:48

    Herman En Maria:

    Lieve Remy, Malem, Christopher,
    Fijn dat het goed gaat en dat jullie zo'n prachtige reis konden maken. Wij hebben hier ondertussen met je ouders jullie bruiloft herbeleefd!
    Tot gauw, goede reis!

  • 08 Juni 2011 - 04:45

    Ingrid:

    Hoi allemaal,

    Wat een geweldige trip hebben jullie gehad! Nu voorbereiden op de volgende...
    Lieve groetjes van ons

  • 13 Juni 2011 - 09:37

    Yvonne:

    Hey, wat is het toch een geweldig land, heb veel gezien maar Bolivia is super en de foto's, wat moet ik er van zeggen, geweldig.
    Een goede reis naar Nederland en tot snel, ik kan niet wachten.
    Knuffel Yvonne

  • 14 Juni 2011 - 10:51

    Harmen Van Heist:

    hollow as an old log and I'm thinking of you
    so many times and years
    well they seem so much less
    we were truly blessed!

    You will breeze in, fresh air that you are,
    They will inhale you deep into their lungs.
    They will exhale you as far as you may go
    and you will touch their souls.

  • 14 Juni 2011 - 10:51

    Harmen Van Heist:

    Tot snel maatje!!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Tarija

Mijn eerste reis

Het grote avontuur, de grote droom wordt werkelijkheid....

Recente Reisverslagen:

23 November 2011

Fernando Claros Herbas

13 November 2011

'El Mundo Verde Travel'

22 September 2011

veel aan de hand.

20 September 2011

Vreemde verschillen

08 Augustus 2011

WAMBERG
Remy

de Cerro Tunari (5035m), mijn thuisbasis in Cochabamba Bolivia,.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 135376

Voorgaande reizen:

22 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: