De laatste dagen in Zuid amerika- Cbba- Bolivia. - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Remy Berg - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Zuid amerika- Cbba- Bolivia. - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Remy Berg - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Zuid amerika- Cbba- Bolivia.

Door: Remy.

Blijf op de hoogte en volg Remy

18 Juni 2011 | Bolivia, Sucre

Owkej, daar gaan we weer, een nieuw stukje op mijn site, die tot mijn grote genoegen altijd heel veel bezocht word en leuke reacties van krijg, zelfs van personen waar ik het niet van verwacht, heel leuk allemaal!

Het volgende verhaal is een bijzondere in mijn ogen. Het waren mijn laatste twee weken in ´mijn´ Bolivia, en voor mjin gevoel moest ik nog wat doen, ik moest een projectje doen met de armere wijken van de stad. Het volgende is er uit gekomen:

Bij Malem thuis hebben we een grote schoonmaak gehouden, waarbij ook veel zakken kleding tevoorschijn gekomen is die nooit meer gebruikt werd, wat gaan we daar mee doen? We zijn in de wagen gestapt met 4-5 zakken propvol (goede), kledingstukken. Malem kwam op het grandioze idee om daarmee koers te zetten richting Zuiden! De achterstandswijken van Cochabamba. Langs de weg ernaartoe staan grote afvalcontainers waar we gestopt zijn, nog voor we de deuren open hadden stonden er mensen bij de wagen te vragen of we kleding kwamen dumpen. Ook kwam er een oude gehandicapte man aanlopen. Ik heb de kleding verdeeld onder de groep moeders, ze waren zo verschrikkelijk dankbaar, en zeiden ´ja´ we hebben ook kleine kindjes. Die kindjes liepen er ook rond, op blote voetjes rond de afvalbakken met een popje in de hand. Ze waren erg blij met wat er in de zakken zat, er zaten ook knuffeltjes bij!!!

Verder heb ik van Maria van Heijst in 2009 een bedrag mee gekregen om aan een goed doel te besteden. Daar is nooit iets van gekomen, maar kriebelde nu om iets mee te doen. Ook heeft Manon het vriendinnetje van mijn broertje, een bedrag aan me overhandigt uit naam van de Opa van Manon voor een goed doel!
Dit geld heb ik samengevoegd en een grote zak Knuffelbeertjes mee gekocht. Ik moest, moest, moest, nog voor ik naar Nederland af zou reizen een bezoek brengen aan mijn kindjes in het Zuiden. Op het schooltje waar ik zolang gewerkt heb. Samen met Malem hebben we de Micro gepakt en zijn vertrokken. In de wijk aangekomen kwamen ze me toegerend, Profesor Remy!!!!!!!! Ook vlogen ze meteen Malem om haar nek alsof ze haar al jaren kende (ze hadden haar nog nooit gezien). Wat een mooie kindjes, ze wisten zelfs nog (een half jaar later), dat mijn kindje Christopher heet!!!
We hebben 5 flessen frisdrank gekocht en heerlijke chocolade koekjes!! Laat het nu maar even feest zijn voor ze!
We zijn naar binnen gegaan, ik heb een praatje gehouden en toen zijn we één voor een met het uitdelen begonnen, elk kindje een knuffelbeer, een glas drinken en 3 koekjes! Die gezichtjes, die uitdsrukkingen van ware blijdschap. Ze waren gelukkig, ik denk dat we met de knuffelbeertjes de juiste keuze gemaakt hadden, en weet haast zeker dat 90% snachts in bed kruipt met het knuffeltje in de hand. (op het moment van uitdelen waren er meer dan 50 kindjes aanwezig, en ook voor kleinere broertjes of zusjes hebben we een knuffetje mee kunnen geven)!!
Het was ook voor mij persoonlijk een goed gevoel nog even bij de kindjes geweest te zijn! Dat moest gewoon.

Want ik zit nu achter mijn laptop, niet vanuit Cochabamba, niet vanuit Zuid Amerika, maar naar buiten kijkend, naar een herfstachtig Rosmalen.
JÁ, we zijn er, eergister aangekomen, na een reis van 40 uur, moe, lang. Reizen met een babytje is echt vermoeiend al heeft Christopher geen traantje gelaten tijdens de hele reis, ongelooflijk!!!! We hebben de hele reis geen oog dichtgedaan, zelfs in de hotelkamer in Lima Perú niet!
Was een geweldig weerzien met mijn familie, met mijn Opa Gerard, Oma Tineke en met Manon. Ben blij dat ze Christopher weer lekker kunnen knuffelen allemaal. Het is zo´n lekker menneke, zo mooi, lief, jullie gaan hem allemaal zien en vasthouden.

WE ZIJN ER, WENNEN; BIJKOMEN..........

Remy.

  • 18 Juni 2011 - 19:51

    Floor :

    Nou, misschien kom ik jullie nog een keer tegen in het dorp.. Net als een aantal jaar geleden alweer.

    En ik ben het helemaal met je eens; ieder kindje moet een knuffel hebben. Dat is echt belangrijk, l is het maar als steun en toeverlaat, om bij uit te huilen, verhalen tegen te vertellen etc...

    Groetje en ik hoop wel voor je dat het weer wat beter wordt..

    Floor

  • 18 Juni 2011 - 20:11

    Erik:

    Gave verhalen, stuk voor stuk ongeslepen diamanten. Wat een levenslessen, die houd je bij je voor de rest van je leven. Ik kijk ernaar uit om je weer te zien na al die tijd en om je lieve vrouw en zoon te ontmoeten natuurlijk! Ben snipverkouden dus laten we voorzichtig zijn, na al dat reizen gaat de weerstand altijd een tikje achteruit.

  • 18 Juni 2011 - 20:56

    Mozes/Gerben:

    Wouw Broeder!!

    Prachtig gebaar van je!!

    Kan het zijn dat ik een paar van die kinderen herken? Of heb je me daar nooit mee naar toe genomen?

    WELKOM THUIS!!

  • 18 Juni 2011 - 23:38

    Magda:

    Ooh wat fijn dat jullie weer in Nederland zijn.
    Wat zal het een heerlijk weerzien geweest zijn met je familie.
    En het Hollandse weer hoort er nu eenmaal bij hè.
    Lekker genieten van en met elkaar.
    veel liefs van ons allemaal,
    Magda en de mannen.

  • 19 Juni 2011 - 08:40

    Corné En Marion:

    Wow Remy en Malem wat hebben jullie dat goed gedaan, we zijn er helemaal stil van, met kippenvel!!! Zoveel respect voor jullie, 2 mensen met zo'n groot hart! Vanmiddag zien we jullie eindelijk, kan niet wachten. Liefs

  • 19 Juni 2011 - 13:58

    Arthur:

    hey die jongelui !!!

    Goed te horen dat jullie veilig geland zijn in Nederland. Ben ervan overtuigd dat jullie de kindjes er een groot plezier mee hebben gedaan, want wat is er eigenlijk mooier als geven.

    Tot binnenkort !!!

    Arthur

  • 19 Juni 2011 - 15:42

    Harmen Van Heist:

    Heerlijk dat je nog zoiets moois hebt kunnen doen maatje, moet idd goed voelen!! Slaapt 'snachts toch lekkerder!! Die kids kunnen blij zijn met 'Profesor Remy'!!!!!! :D

    Kom lekker bij Hermano, zie jou, malem en jullie wondertje snel!!!

    Abrazo!!!!

  • 19 Juni 2011 - 17:19

    Mandy:

    Hoi Remy,

    We kennen elkaar eigenlijk niet, maar ik vind het altijd erg leuk en interessant om jouw verhalen te lezen! Wat een prachtig idee, de knuffels voor de kindjes. Voor ons zo simpel, maar voor die kindjes iets heel groots!

    Misschien kunnen Christopher en Zoë (onze dochter van net 2) een dezer dagen wel samen spelen. Jouw ouders wonen naast de mijne ;-)

    Geniet van het toch ook wel mooie Nederland.

    Groetjes Mandy

  • 19 Juni 2011 - 18:30

    Engelenaartjes:

    ha lieve remy,malem en christopher.....We hebben vanmiddag al heerlijk geknuffelt.Het was een emotioneel weerzien.Wat geweldig wat jullie gedaan hebben voor die kindertjes.dikke kuzzzzzzzzzz

  • 20 Juni 2011 - 07:29

    Floris:

    He man, goed bezig weer. Welkom 'thuis?' in Nederland.

    Blijf je nu in NL? (ik lees laatste dagen etc.) Of zijn dat de laatste dagen voor vertrek naar het inderdaad druilerige nederland, wat dat betreft ben je net een maand te laat :)

    Nou, veel plezier alhier en wie weet zien we elkaar nog eens.

  • 22 Juni 2011 - 13:11

    Yvonne:

    Hey Remy-Malem en Christopher,
    het was super om jullie weer te zien.
    Een mooi gebaar voor de kindjes daar en het komt uit een goed hart van jullie.
    Zie jullie spoedig als jullie een beetje bij zijn gekomen.
    Kuzzzzzzzzzz

  • 27 Juni 2011 - 13:06

    Wies:

    He Remy,
    Wat een super mooi verhaal weer, jhe hart zit echt op de goed eplek, ik wil heel grag jullie komen opzoeken, Tot wanneer zijn jullie er? Ik ben nu t/m donderdag nog in Den Bosch en daarna vanaf 17 juli weer.. tot snel liefs Wies

  • 06 Juli 2011 - 12:15

    Maartje:

    Remy!!
    Je bent gewoon in Nederland!! Hoe gaat het met jou? En met Malen en Christopher? Ik weet niet of ik je nog zie voor ik op vakantie ga (a.s. maandag) maar ik zie je vast daarna een keer in DB! Vandaag is het ook weer heerlijk herstachting in Nederland maar als het goed is wordt het volgende week beter!
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Sucre

Mijn eerste reis

Het grote avontuur, de grote droom wordt werkelijkheid....

Recente Reisverslagen:

23 November 2011

Fernando Claros Herbas

13 November 2011

'El Mundo Verde Travel'

22 September 2011

veel aan de hand.

20 September 2011

Vreemde verschillen

08 Augustus 2011

WAMBERG
Remy

de Cerro Tunari (5035m), mijn thuisbasis in Cochabamba Bolivia,.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 135373

Voorgaande reizen:

22 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: